آموزش سئو

طراحی سایت | سئو | بهینه سازی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شرکتی | شرکت طراحی سایت |

آموزش سئو

طراحی سایت | سئو | بهینه سازی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شرکتی | شرکت طراحی سایت |

چه لینک هایی از نظر گوگل غیر واقعی هستند؟

با توجه به تعدد پرسشهای کاربران محترم، امروز مقاله ای را تحت عنوان ذکر شده خدمتتان ارائه می کنیم. 

لینک های مخرب را پاک کنید

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، گوگل پس از ارائۀ الگوریتم پنگوئن و سپس پنگوئن 2، ضد اسپم خود را تا جای ممکن فعال و بخشی را تحت عنوان واکنش دستی که توسط کارمندان

 گوگل مدیریت می شود ارتقا داد و موضوع بک لینک ها و بک لینک فروشی نیز حداقل در این حالتی که جا افتاده بود حذف و غیر کارآمد شد.

برای بازدید گرفتن و رسیدن به جایگاه مطلوب خود در گوگل، راه هایی را نظیر نوشتن به عنوان میهمان و فعالیت حرفه ای (و نه اسپم گونه) هم در مقالات پیشین بدان اشاره شد و هم بیشتر در این ارتباط خواهیم نوشت.

امروز اما، در خدمتتان هستیم و در ارتباط با بک لینک های غیر واقعی و در واقع تقلبی گفتگو می کنیم.

مدت تقریبا قابل توجهی است که فروختن بک لینک به یک بیزینس بدون دردسر و البته با کلاه گذاشتن بر سر ربات های گوگل تبدیل شده است. بدین معنی که فرض بفرمایید اگر یک زمانی وبمستران و بلاگرهای ایرانی تنها از روی عشق و علاقه و ایجاد رابطه ای چند سویه بدون توجه به موضوعاتی چون سئو، پیج رنک، رتبه و جایگاه گرفتن در نتایج گوگل، یکدیگر را لینک می کردند، امروز اما شرایط به گونۀ دیگریست. سایتهایی به وجود آمدند که پشت سرشان ممکن بود صد یا هزار عدد وبلاگ و سایت با یک سری محتوای تکراری، بی خاصیت و غیر مفید وجود داشته باشند.

مدیران این تارنماها، پس از مدتی که از گوگل رنک می گرفتند، لینک تمامی سایتهایشان را به یک صفحۀ استاتیک و ساده منتقل می کردند و برای درج تبلیغ شما (یا همان بک لینک معروف غیر واقعی) بر اساس رنکی که از خود گوگل گرفته بودند، اقدام به فریب گوگل نموده و بر اساس همان رنک دریافت شده به سایر مدیران سایت ها و وبلاگ ها تعرفه می دادند؛ و این مدیران ساده اندیش و بدون اطلاع بودند که کمترین تجربه ای در زمینۀ سئو و بک لینک نداشتند و گرفتار مسائل و سختی های سئو می شدند. چراکه اگر کوچکترین اطلاعی از موضوع سئو می داشتند، این هزینه، امید و وقتشان را بر روی سئوی حرفه ای سایتشان می گذاشتند تا برایشان نتیجه بخش باشد.

امروزه اما همانطور که گفته شد گوگل این نوع سایت ها و وبلاگ ها را جریمه خواهد کرد.

طبق مقاله ای که توسط بخش وبمسترتولز نوشته شده، نگاهی داریم به لینک های غیر واقعی و مشکلاتی که برای یک کاربر غیر وارد ممکن است به وجود آید. هر نوع پیوندی که تنها به صرف و هدف افزایش پیج رنک سایت و یا بهبود رتبه بندی شما در نتایج گوگل ایجاد میشود بعنوان لینک غیر طبیعی شناخته خواهد شد و برخلاف راهنمایی ها و اصول وبمستر گوگل است. که شامل لینک های ورودی به سایت و خروجی از آن میشود.

بک لینک های غیر طبیعی مخرب هستند

یک مثال و راه حل: وبسایت یا وبلاگی تنها به قصد بک لینک شدن و فروختن بک لینک ایجاد می شود و مطالبی غیر مفید بر روی خروجی آن درج می شود. در صورتیکه این تارنما و تارنماهای مشابه، پس از مدتی از آغاز فعالیت شروع به لینک دادن به یک سایت خاص کنند، نه تنها بک لینک ها (که شکلی شبیه به یک سایت معمولی دارند) جریمه می شوند (طبق آخرین آپدیت الگوریتم گوگل) که سایت لینک داده شده نیز در معرض خطر ربات های جستجوگر گوگل قرار خواهند گرفت.

راه حل

در یک واژه Disavow کردن این لینک ها و این سایت ها را می توان پیشنهاد نمود.

اما Disavow links چیست؟ و چگونه عمل می کند؟

وبمستر می تواند برای اطلاع دادن به ربات های جستجوگر در این مورد که آن لینک مورد نظر، مخرب است و سایت وی تمایلی به لینک شدن سایت خود ندارد، با تکمیل نمودن فرمی این مساله را به اطلاع ربات های گوگل می رساند و خود را از گزند لینک های مخرب حفظ می کند.

نحوۀ عملکرد Disavow links در وبمسترتولز

چه لینک هایی از نظر گوگل غیر واقعی هستند؟

  1. به صفحۀ اصلی وبمسترتولز بروید و بر روی سایت مورد نظرتان کلیک کنید.

  2. در قسمت داشبورد، روی Search Traffic کلیک کنید و سپس Links to Your Site را برگزینید.

  3. زیر عبارت Who links the most، بر روی More کلیک کنید.

  4.  

    روی Download more sample links کلیک کنید. اگر روی Download latest links کلیک کنید نیز آخرین تاریخ ها را نیز مشاهده خواهید کرد.

زمانیکه در حال دیدن لینک های سایت خود در وبمسترتولز هستید، ممکن است بخواهید هر دو نسخۀ دومین با www و بدون www را تایید کنید. برای گوگل این دو کاملا متفاوت هستند. نگاهی به اطلاعات هر دو بیندازید. (اطلاعات بیشتر)

به ترتیب زیر می توانید لینک های مورد نظر را Disavow کنید.

  1. به صفحۀ diwavow links tool page بروید.

  2. سایت خود را انتخاب کنید.

  3.  

    بر روی Disavow links کلیک کنید.

  4. بر روی Choose file کلیک کنید.

نکته: بارگذاری یک فایل جدید باعث از بین رفتن بارگذاری های پیشین و جایگذاری فایل جدید با فایل قدیمی خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.