آموزش سئو

طراحی سایت | سئو | بهینه سازی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شرکتی | شرکت طراحی سایت |

آموزش سئو

طراحی سایت | سئو | بهینه سازی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شرکتی | شرکت طراحی سایت |

حدود یکسال گذشت؛ تولبار پیج رنک به کجا رسید؟

تقریبا یک ماه دیگر می شود یک سال از زمانیکه شاهد آخرین آپدیت تولبار پیج رنک گوگل بودیم. +  +

این ذات تکنولوژی است که حتا بهترین سرویس ها بیایند و در اوج به یک باره ناپدید شوند. همانطور که بخش فیدخوان گوگل -گوگل ریدر- آمد و پس از مدت ها دیگر نبود. و همانطور که از ابتدای سال 2014 پیش بینی هایی از همه سو بر کاهش اعتبار و جمعیت فیسبوک می شود. پیش بینی هایی که حتا اگر تبلیغاتی باشند و نوید افول فیسبوک در سالهای 2017 تا 2020 را بدهند، باز هم این امکان وجود دارد و همیشه حتا بهترین ها هم پایدار نخواهند بود.

تولبار الکسا چه شد

در مثالی دیگر و ملموس تر برای ایرانیان، اتاق های گفتگوی نرم افزار پیام رسان یاهو را شاهد بودیم که دیگر نشانی از اتاق های یاهو نیست.

اما از این بحث ها که بگذریم، به موضوع پیج رنک و تلاش های اکثر وبمستران جهت طراحی و به روز رسانی برای چند ربات گوگل و نه مخاطبین، باز می‏گردیم.

تکلیف کسانی که سالها برای گوگل سایت ایجاد کردند تا گوگل با سخت گیری فراوان و بر اساس ضوابط و قوانینش که آن را الگوریتم می خوانند، نمره ای به نام دامنه و صفحات سایت مورد نظر بدهند چه خواهد شد؟ اکنون که پیج رنک نیست و الگوریتمی بس منضبط تر به نام مرغ مگس خوار آمده تا تمامی وبسایتهایی که به وضوح کپی کاری  می کنند را جریمه کند، چه بر آنانی خواهد آمد که نه همۀ تلاش خود را برای گوگل کرده اند و نه تقلب و فریب در کارشان بوده است؟

این موضوع خیلی پیچیده نیست. پیشتر در مقاله با عنوان "تاثیر محتوای تکراری بر سئو"، به صورت کلی تر به این موضوع نگاهی داشتیم. پیج رنک گوگل

پس از خداحافظی اعلام نشده و شاید موقت پیج رنک و آغاز فعالیت قدرتمند الگوریتم مرغ مگس خوار، وبمستران به 2 دسته کلی تقسیم خواهند شد. 1- آنانی که متقلب و فریب دهنده بودند؛ 2- آنانی که محتوای جدید، مفید و غیر تکراری تولید کردند! انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار، تاکیدی است بر اهمیت گوگل به محتوای جدید و غیر تکراری (کپی نشده) و همچنین جریمۀ کپی کاران و متقلبین. همچنین جریمه کنندۀ پاپ آپهای مزاحم و تبلیغاتی و مواردی از این دست که در مقالات مختلف در ارتباط با آخرین آپدیت الگوریتم گوگل توضیح داده شده و در آینده نیز در این باره مقالاتی برای علاقه مندان منتشر خواهد شد.

در این صورت افرادی که به موازات سئوی سفید، به نظر کاربران و مخاطبین دیگر نیز احترام می گذارند و کار جدیدی را ارائه می‏دهند، مورد توجه خزنده‏های تحت فرمان الگوریتم دسامبر 2013 قرار گرفته و سایرین منهای جریمه‏های متفاوت که در مقالۀ "واکنش دستی" در گوگل وبمستر چیست؟ (Manual Actions) توضیح دادیم، شامل جریمه‏های دیگری نظیر عدم نمایش وبسایت‏شان در نتایج جستجوهای گوگل خواهند شد.

در پایان یادآور می شویم که حتا اگر پیج رنک گوگل، تصمیم بگیرد پس از 1 سال خود را به روز نماید، باز هم تولیدکنندگان محتوا نه تنها در اولویت هستند که در بیشتر اوقات، تنها سایت ها و وبلاگ هایی نمایش داده خواهند شد که محتوایی را برای اولین بار منتشر می کنند؛ آنهم اکنون که مرغ مگس خوار، بزرگترین ضد اسپمر در حیطۀ خود شناخته می‏شود. ادغام این الگوریتم و پیج رنک، تولد و حمایتی بی سابقه از تولید کنندگان و مرگ و پایانی برای سارقین زحمات دیگران اعم از ربات و انسان خواهد بود. همانطور که زمان مرگ این جریان وقتی که شناسایی تگ‏ها هوشمند (و بی اعتبار از نظری دیگر) شدند، فرا رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.