آموزش سئو

طراحی سایت | سئو | بهینه سازی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شرکتی | شرکت طراحی سایت |

آموزش سئو

طراحی سایت | سئو | بهینه سازی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شرکتی | شرکت طراحی سایت |

کدام را انتخاب کنیم: سئو یا طراحی و بهینه سازی؟

تصور می کنیم که شما 2 سایت طراحی کرده اید و هرکدام در دو زمینۀ متفاوت و مختص به خود مشغول به فعالیت هستند. یکی از این سایتها را 2 سال پیش طراحی نموده اید و در جریان این 2 سال فعال بوده است. و دیگری را حدود 1 ماه است که اجرا نموده و هر روز مطالبی تخصصی در آن درج می کنید.

هیچ کدام از این 2 سایت سئو نشده اند. حال قصد دارید سایت شمارۀ 3 را در یکی از همان دو زمینۀ تخصصی راه اندازی کنید.

اکنون این پرسش مطرح می شود: آیا باید سایت قدیمی را بهینه سازی و سئو کنید و یا از نو سایتی دیگر طراحی کنید و از همان ابتدا آن را سئو، بهینه سازی و اصولی نمایید؟

این پرسش مدت هاست در ذهن مدیران وبسایت هاست. ما در مثال بالا بهترین حالت ممکن را آوردیم. حالتی که سایت پیشین هم فعال بوده و تنها سئوی خاصی بر روی آن انجام نگرفته است. اکنون فرض کنید که سایت قدیمی با قدمت 2 ساله نه تنها سئوی مناسبی نداشته که محتوای تکراری و کپی درج نموده، دورۀ زمانی مشخصی برای به روزرسانی انجام نداده، و همچنین از ابزار وبمستر تولز نیز کوچکترین بهره ای نبرده تا آنالیزی هرچند کلی از تارنمای مربوطه داشته باشد.

سئو + طراحی

در ارتباط با مدل شمارۀ 1، پاسخ مورد نظر متفاوت با مدل شمارۀ 2 می باشد. از همین مثال دوم آغاز می کنیم:

پاسخ کوتاه این است که سئوی تارنمای مذکور با توجه به عدم استفادۀ وبمستر آن از ابزار وبمستر تولز گوگل، اگر ناممکن نباشد به شدت غیر قابل پذیرش است که بتواند توجه ربات ها و صفحات نتایج جستجوی گوگل را به خود معطوف کند (آن هم با این ارفاق که از کنار لینک های جریمه شده بگذریم!).

اما نشدنی هم نیست. این نشدنی نبودن به راحتی طراحی یک سایت جدید نیست و بسیار سخت خواهد بود. از موارد ساده ای که می توان به آن اشاره کرد، ثبت سایت در موتورهای جستجو، ثبت در وبمستر تولز گوگل و آنالیز کامل آن پس از حدود 1 ماه، تولید محتوای جدید، رفع خطاهای واکنش دستی و غیره! 

و اما مورد یکم که مرتبط با سایتی است که 2 سال فعالیت مداوم داشته، تولید محتوا نموده اما بر اساس اصول سئو حرکت نکرده است هرچند که اولین اصل سئو تولید محتوای جدید و غیر تکراری است.

چنین سایتی با صرف زمان قابل توجهی به آسانی و البته با استفاده از متخصصین مجرب، امکان ارتقای پلکانی و حتا آنی را داشته و در جایگاه حقیقی خود در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار خواهد گرفت. خواه رتبۀ یکم و خواه رتبه دهم!

از روش های موثر و آغازین سئوی یک سایت، ثبت آن در وبمستر گوگل، ارسال ربات های گوگل یا Crawlerها جهت بررسی تک تک لینک های تارنمای مورد نظر، کشف و اصلاح خطاهای سرور اعم از 404، 503 و امثالهم، یافتن Manual Actionها، ساختن بک لینک داخلی و ارسال و دریافت بک لینک حقیقی خارجی و مواردی از این دست می باشند.

سئو + طراحی + ایده

توجه داشته باشید که سئو تنها محدود و منحصر به ایجاد چند لینک داخلی، یافتن و حذف و اصلاح نمودن لینک های تخریب شده و غیر قابل استفاده نیست. سئو شدن یک وبسایت نیازمند فردی متخصص در همین زمینه می باشد که به جای اصلاح، سایت را به اعماق جریمه ها و نابودی کامل آن نکشاند. بارها در سایر مقالات و کتب سئوی زیاد و عدم سپردن بهینه سازی سایت به دست افراد نابلد، طرح شده است. همانطور که برای هر آچاری که بر ماشین تان می کشید ارزش قائلید و نگران هستید، همان را به سطح سایت خود ارتقا داده و جلوی تخریب آن را نه تنها گرفته که به بهترین وجه ممکن کار رو تمام خواهیم نمود.

توجه بفرمایید که در بسیاری از سرویس های وب نویسی، عدم ایجاد تغییرات در برخی از این سرویس ها به صورت هشدارگونه در ارتباط با فایلهایی چون robots.txt مطرح گشته است. در ارتباط با robots.txt بیشتر بخوانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.