• صفحه نخست
  • آرشیو مطالب
  • خروجی وبلاگ
  • تماس با من

آموزش سئو
طراحی سایت | سئو | بهینه سازی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شرکتی | شرکت طراحی سایت |

آیا ترافیک وب سایت در موفقیت وب سایت موثر است؟

“ترافیک وبسایت مهمترین فاکتور موفقیت یک وبسایت تلقی شده است” ، اما این اظهار نظر دارای شرایطی می­باشد. اگرچه ترافیک  وبسایت جزء شریان حیاطی وبسایت است، اما کیفیت ترافیک به مراتب مهمتر از کمیت آن است.

آیا ترافیک وب سایت در موفقیت وب سایت موثر است



این که بازدید وبسایت شما از چند نفر در روز به چند صد نفر در روز افرایش پیدا کند شاید فوق العاده برای شما هیجان انگیز باشد و در نگاه اول همان چیزی باشد که شما برای وبسایتتان به دنبال آن بودید، اما اگر بازدید کنندگان شما به دنبال چیزی غیر از آنچه که شما ارائه میدهید باشند، جز اینکه ترافیک وبسایت خود را از دست دهید چیزی دیگری ندارد. برای مثال استفاده از سایت های مانند پی سی رنک ، سایت های کلیکی که بازدید کننده در ازای کلیک خود مقداری پول کسب می کند و … جهت افزایش بازدید و رنک سایت. اما به نظر من این کارها جز از دست دادن ترافیک سایت چیز دیگری ندارد حتی از نظر رنک سایت. در این مورد من یکی از وبسایت های خود را مورد آزمایش قرار دادم و نتیجه در چند ماه اول خیلی خوب بود ولی بعد از گذشت چند ماه متوجه شدم که گوگل رنک سایت را کاهش داده است و تعداد ورودی ها سایت از گوگل به شدت کاهش پیدا کرده بود. اما در مورد رتبه الکسا کاهش زیادی دیده نمی­شد. خودتان قضاوت کنید که آیا الکسا به افزایش ترافیک شما کمک می کند یا گوگل؟

ترافیک هدفمند

شما به بازدیدکنندگان خاص خود احتیاج دارید که علاقه ­مند به محصولات و یا مطالب شما هستند. و یا می­توان گفت شما نیاز به ترافیک هدفمند دارید.

فکر می کنم ترافیک هدفمند به عنوان یک زیر شاخه از ترافیک وبسایت نیست، چرا که آنها دو موجودیت جداگانه هستند. اگر شما برای بازاریابی وبسایت خود برنامه­ریزی کرده اید و به نوع ترافیک اهمیت ندهید، شما خودتان را از ابتدا برای شکست آماده می کنید.
باور کنید یا نه، مردم وقتی وارد وبسایت می شوند اگر سرنخی از اطلاعاتی که به دنبال آن می­گردند نباشد کمتر از چند ثاینه وبسایت را ترک می کنند. (البته یک استثنا وجود دارد که آن هم طراحی قالب وبسایت می­باشد که اگر عالی باشد و کوچکترین اطلاعات هم برای بازدیدکننده نداشته باشد باعث ماندن بازیدکننده در وبسایت می­شود.) پس نحوه ی ارائه و مکان قرار گیری مطالب در وبسایت مهم است.

به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت های موفق به باکس های قالب که در فوتر و یا سایدبار قرار می­گیرند اهمیت می­دهند، با این کار به معرفی بهتر سایت و یا معرفی بهتر خدمات به بازدید کننده کمک می کنند. و این کار باعث هدفمند شدن ترافیک می­شود.
چند راهنمایی برای آماده کردن وبسایت شما برای ترافیک هدفمند:

  • وبسایت خود را برای ترویج یک محصول و یا خدمات به عنوان آیتم های اصلی وبسایت طراحی کنید.
  • مشخص کردن مخاطب های خاص خود که علاقه­مند به محصولات و یا خدمات شما هستند و برنامه­ریزی برای جذب آنها به وبسایت.
  • انتخاب عنوانهایی که خدمات و محصولات شما را  بهتر معرفی کند و علاوه بر این جذاب بودن آنها مهم است.
  • نگه داشتن یک جریان ثابت از محتوای رایگان برای مثال محتوای آموزشی رایگان ، بر روی وبسایت شما و اضافه کردن مطالب جدید (در انتخاب نوع مطالب سعی کنید مطالبی که کمتر به آنها  پرداخته شده باشد انتخاب کنید و یا بهتر از موارد موجود به آنها بپردازید. ) و از بازدیدکنندگان برای دیدن مطالب جدید شما دعوت کنید. (در کنار حفظ بازدید کنندگان قدیمی سعی کنید افراد جدیدی را برای مشاهده مطالب دعوت کنید.)


هدف از نوشتن این مطلب این بود که نقاط تفاوت بین ترافیک وبسایت و ترافیک هدفمند برای شما روشن شود. اگر شما بازاریابی خود را بر روی ترافیک هدفمند متمرکز کنید دیگر فقط با آمار و ارقام خالی سرو کار نخواید داشت و با مشتریان بالقوه روبه رو می­شوید و مهمتر از آن خرید و فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.

(0 لایک)
شنبه 13 تیر 1394 ساعت 08:59 | توسط: zahra | چاپ مطلب
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.


بایگانی

  • » فروردین 1396 (3)
  • » اسفند 1395 (5)
  • » بهمن 1395 (2)
  • » دی 1395 (2)
  • » آذر 1395 (2)
  • » آبان 1395 (1)
  • » مهر 1395 (2)
  • » شهریور 1395 (6)
  • » خرداد 1395 (3)
  • » فروردین 1395 (2)
  • » اسفند 1394 (2)
  • » دی 1394 (1)
  • » آبان 1394 (3)
  • » مرداد 1394 (7)
  • » تیر 1394 (14)

پیوندها

  • » تابلو LED
  • » طراحی سایت
  • » تابلو روان
  • » تبلیغات گوگل
  • » رطب
  • » خرما
  • » کولر گازی پرتابل
  • » فیلتر هوا کاغذی
  • » چرخ خیاطی
  • » بتن
  • » درب ضد سرقت چینی
  • » فیلتر هوا
  • » دستگاه جوجه کشی صنعتی
  • » بتن پیش ساخته
  • » چرخ خیاطی
  • » درب ضد سرقت
  • » طراحی سایت شرکتی
  • » دستگاه جوجه کشی
  • » چرخ خیاطی خانگی
  • » طراحی فروشگاه اینترنتی
  • » اسپیلت
  • » تلویزیون شهری
  • » خرید چرخ خیاطی
  • » بتن ریزی
  • » طراحی سایت
  • » بتن آماده
  • » چرخ خیاطی صنعتی
  • » بتن سبک
  • » دستگاه جوجه کشی خانگی
  • » هدایای تبلیغاتی
    هدایای تبلیغاتی
  • » خرما مضافتی بم
    خرما مضافتی بم
  • » بتن
    بتن
  • » بتن آماده
    بتن آماده
  • » بچینگ
    بچینگ
  • » گروت
    گروت
  • » صادرات خرما
    صادرات خرما
  • » خرید کولر گازی
    خرید کولر گازی
  • » اسپیلت
    اسپیلت
  • » کولر گازی ال جی
    کولر گازی ال جی
  • » قیمت کولر گازی
    قیمت کولر گازی
  • » کولر گازی جنرال
    کولر گازی جنرال
  • » کولر گازی هایسنس
    کولر گازی هایسنس
  • » حفاظت پیرامونی
    حفاظت پیرامونی
  • » سیستم حفاظت پیرامونی
    سیستم حفاظت پیرامونی
  • » طراحی سایت شرکتی
    طراحی سایت شرکتی
  • » طراحی فروشگاه اینترنتی
    طراحی فروشگاه اینترنتی

جدیدترین یادداشت‌ها

  • » طراحی سایت و باید ها و نباید های آن
  • » طراحی سایت فروشگاهی بر پایه پرستاشاپ
  • » انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب
  • » سه رمز موفقیت در طراحی فروشگاه اینترنتی
  • » طراحی فروشگاه اینترنتی
  • » طراحی سایت شرکتی
  • » تفاوت طراحی وب سایت و توسعه وب سایت
  • » طراحی سایت سئو محور
  • » بهترین فونت برای استفاده در طراحی سایت چیست؟
  • » روند طراحی وب سایت در سال 1396
  • لیست کامل عناوین یادداشت‌ها

آمار

  • » بازدیدکنندگان: 465

ابر برجسب

شرکت طراحی سایت مبنا بازاریابی اینترنتی شرکت طراحی سایت طراحی سایت فروشگاهی طراحی فروشگاه اینترنتی طراحی سایت