آموزش سئو

طراحی سایت | سئو | بهینه سازی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شرکتی | شرکت طراحی سایت |

آموزش سئو

طراحی سایت | سئو | بهینه سازی سایت | طراحی فروشگاه اینترنتی | طراحی سایت شرکتی | شرکت طراحی سایت |

تاثیر محتوای تکراری بر سئو

بسیاری از ادمین ها و بلاگرها تصور می کنند که اگر یک متنی تولید کردند، برای آنکه متنشان توسط افراد بیشتری خوانده شود و ربات های جستجوگر گوگل را بیشتر جذب کنند، آن را در چندین نشانی دیگر کپی می کنند. حال آنکه امروزه باید بدانیم که حتا نشانی هایی که بعضا با www و همچنین بدون این 3 حرف، فعال هستند نیز در خطر جدی ایندکس نشدن و جریمه شدن هستند.

گوگل سخت تلاش می کند تا صفحاتی با اطلاعات متمایز از سایر صفحات وب، ایندکس کند و نشان دهد.

گوگل چندین راه برای پیشگیری از ایجاد لینکهای تکراری و همچنین راههایی جهت نشان دادن آنچه که شما می خواهید برایتان ایندکس شود را پیش پایتان می گذارد:

  1. تلاش کنید تا لینکهای داخلی‏تان بدون نقص باشند. برای مثال به صفحاتی این چنینی لینک ندهید: http://www.example.com/page/  و  http://www.example.com/page and http://www.example.com/page/index.htm.
  2. از وبمستر تولز برای آنکه به گوگل بگویید کدام قسمت از سایتتان را ایندکس کند استفاده کنید. شما می توانید به گوگل، دومین اصلی تان را معرفی کنید. برای مثال http://www.example.com or http://example.com).
  3. کاربران از دیدن صفحات خالی خوششان نمی آید. پس تا جای ممکن از این اقدام جلوگیری نمایید. برای مثال: صفحاتی را که هنوز برای آن مطلبی ندارید، ایجاد و منتشر نکنید. اگر قصد ایجاد چنین صفحاتی را داشتید، از noindex meta tag جهت قفل نمودن این گونه صفحات از ایندکس شدن استفاده کنید. این بدین معناست که از کد nofollow و نظایر آن که در بسیاری از سی ام اس ها (که جدیدترین شان وردپرس است و به راحتی این کار را برای لینک ها انجام می دهد) تعریف شده، استفاده نمایید.

در موارد نادر، الگوریتم گوگل ممکن است یک URLی را از یک سایت انتخاب کند که در حال انتشار مطلب شما بدون اجازه تان است. اگر شما معتقدید که آن سایت در حالت کپی برداری مطلب شما بدون رعایت قوانین کپی رایت است، احتمالا باید با هاست سایت مربوطه تماس بگیرید و درخواست حذفش را بدهید. به علاوه، می توانید درخواست حذف آن صفحۀ خاص را از طریق صفحۀ "درخواست تکمیل فرم مخصوص به قوانین نقض شده" به گوگل بفرستید.

تمام این موارد برای حفاظت از حقوق افراد ذکر شد. اما چه اتفاقی برای سایتهایی که مطالب و محتوا و دسترنج دیگران را با یا بدون ذکر منبع (امروزه برای صفحۀ نتایج جستجوی گوگل تفاوتی نمی کند) بر روی سایت خودشان پیاده می کنند می افتد؟

پیش از اشاره به این مطلب باید دوباره خاطر نشان کرد که حتا صفحات داخلی یک سایت اگر مشابه هم نیز باشند، بر سئو و ایندکس سایتتان تاثیر خواهد گذاشت. به همین خاطر ابزار مختلفی را که وبمستر تولز در اختیار کاربران گذاشته نیز می توان بسیار کاربردی یافت. در این ارتباط در مقالات پیشین توضیحاتی را ارائه دادیم و در آینده نیز مقالاتی از این دست منتشر خواهد شد.

تاثیر محتوای تکراری بر سئو

 

برویم سر بحث اصلی!

گوگل و رباتهای جستجوگرش پس ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار، دقت فراوانی در گشتن به دنبال اولین صفحه ای هستند که با توجه به زمان و تاریخ ایندکس شدن، مطلب را درج کرده است و باقی صفحات را از بخش نتایج جستجو حذف خواهند کرد. البته در صورت درخواست کاربر، گوگل می تواند صفحات تکراری را نیز نشان دهد اما در حالت عادی این صفحات برای گوگل فاقد ارزش و محتوا هستند.

اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت

مقالات زیادی در زمینه ی دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت و همچنین روش های بهینه سازی سایت گفته شده است. حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت آشنا کنیم.

 

 

  • کلمات کلیدی: همانطور که قبلا گفته شد استفاده از کلمات کلیدی می تواند در بهینه سازی سایت تاثیر مثبتی بگذارد ولی عدم استفاده از keyword stuffing (اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل) و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند  باعث افت وب سایت شما شود این اشتباه زمانی رخ می دهد که تعداد تگ ها بیش از حد باشد.استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند نمونه ای از keyword stuffing باشد.
  • لینک ها: ایجاد لینک های مخفی و غیر معتبر می توان در سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد به صورتی که کاربران به لینک ها دسترسی نخواند داشت.همچنین تجربه نشان داده که خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود.
  • محتوای تکراری: بارها گفته شده که سعی کنید در سایت خود از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.استفاده از محتوای تکراری از مهمترین اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت می باشد.
  • Page Cloakong :Page Cloakong تکنیکی است که محتوای نمایش داده شده با روبات موتورهای جستجو و کاربر با هم همخوانی ندارند به عبارتی چیزی که کاربر می بیند با موتورهای جستجو فرق دارد.این روش هم می تواند یکی دیگر از اشتباهات بهینه سازی سئو می باشد.
  • برگه‌های Doorway: این برگه ها همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند !.اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید.

آیا ترافیک وب سایت در موفقیت وب سایت موثر است؟

“ترافیک وبسایت مهمترین فاکتور موفقیت یک وبسایت تلقی شده است” ، اما این اظهار نظر دارای شرایطی می­باشد. اگرچه ترافیک  وبسایت جزء شریان حیاطی وبسایت است، اما کیفیت ترافیک به مراتب مهمتر از کمیت آن است.

آیا ترافیک وب سایت در موفقیت وب سایت موثر است



این که بازدید وبسایت شما از چند نفر در روز به چند صد نفر در روز افرایش پیدا کند شاید فوق العاده برای شما هیجان انگیز باشد و در نگاه اول همان چیزی باشد که شما برای وبسایتتان به دنبال آن بودید، اما اگر بازدید کنندگان شما به دنبال چیزی غیر از آنچه که شما ارائه میدهید باشند، جز اینکه ترافیک وبسایت خود را از دست دهید چیزی دیگری ندارد. برای مثال استفاده از سایت های مانند پی سی رنک ، سایت های کلیکی که بازدید کننده در ازای کلیک خود مقداری پول کسب می کند و … جهت افزایش بازدید و رنک سایت. اما به نظر من این کارها جز از دست دادن ترافیک سایت چیز دیگری ندارد حتی از نظر رنک سایت. در این مورد من یکی از وبسایت های خود را مورد آزمایش قرار دادم و نتیجه در چند ماه اول خیلی خوب بود ولی بعد از گذشت چند ماه متوجه شدم که گوگل رنک سایت را کاهش داده است و تعداد ورودی ها سایت از گوگل به شدت کاهش پیدا کرده بود. اما در مورد رتبه الکسا کاهش زیادی دیده نمی­شد. خودتان قضاوت کنید که آیا الکسا به افزایش ترافیک شما کمک می کند یا گوگل؟

ترافیک هدفمند

شما به بازدیدکنندگان خاص خود احتیاج دارید که علاقه ­مند به محصولات و یا مطالب شما هستند. و یا می­توان گفت شما نیاز به ترافیک هدفمند دارید.

فکر می کنم ترافیک هدفمند به عنوان یک زیر شاخه از ترافیک وبسایت نیست، چرا که آنها دو موجودیت جداگانه هستند. اگر شما برای بازاریابی وبسایت خود برنامه­ریزی کرده اید و به نوع ترافیک اهمیت ندهید، شما خودتان را از ابتدا برای شکست آماده می کنید.
باور کنید یا نه، مردم وقتی وارد وبسایت می شوند اگر سرنخی از اطلاعاتی که به دنبال آن می­گردند نباشد کمتر از چند ثاینه وبسایت را ترک می کنند. (البته یک استثنا وجود دارد که آن هم طراحی قالب وبسایت می­باشد که اگر عالی باشد و کوچکترین اطلاعات هم برای بازدیدکننده نداشته باشد باعث ماندن بازیدکننده در وبسایت می­شود.) پس نحوه ی ارائه و مکان قرار گیری مطالب در وبسایت مهم است.

به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت های موفق به باکس های قالب که در فوتر و یا سایدبار قرار می­گیرند اهمیت می­دهند، با این کار به معرفی بهتر سایت و یا معرفی بهتر خدمات به بازدید کننده کمک می کنند. و این کار باعث هدفمند شدن ترافیک می­شود.
چند راهنمایی برای آماده کردن وبسایت شما برای ترافیک هدفمند:

  • وبسایت خود را برای ترویج یک محصول و یا خدمات به عنوان آیتم های اصلی وبسایت طراحی کنید.
  • مشخص کردن مخاطب های خاص خود که علاقه­مند به محصولات و یا خدمات شما هستند و برنامه­ریزی برای جذب آنها به وبسایت.
  • انتخاب عنوانهایی که خدمات و محصولات شما را  بهتر معرفی کند و علاوه بر این جذاب بودن آنها مهم است.
  • نگه داشتن یک جریان ثابت از محتوای رایگان برای مثال محتوای آموزشی رایگان ، بر روی وبسایت شما و اضافه کردن مطالب جدید (در انتخاب نوع مطالب سعی کنید مطالبی که کمتر به آنها  پرداخته شده باشد انتخاب کنید و یا بهتر از موارد موجود به آنها بپردازید. ) و از بازدیدکنندگان برای دیدن مطالب جدید شما دعوت کنید. (در کنار حفظ بازدید کنندگان قدیمی سعی کنید افراد جدیدی را برای مشاهده مطالب دعوت کنید.)


هدف از نوشتن این مطلب این بود که نقاط تفاوت بین ترافیک وبسایت و ترافیک هدفمند برای شما روشن شود. اگر شما بازاریابی خود را بر روی ترافیک هدفمند متمرکز کنید دیگر فقط با آمار و ارقام خالی سرو کار نخواید داشت و با مشتریان بالقوه روبه رو می­شوید و مهمتر از آن خرید و فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.

بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت

در این مقاله می خواهیم تا درباره بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت توضیح دهیم.برای اینکه بخواهیم زمان بارگذاری صفحات را کم کنیم باید از فایلهای کم حجم استفاده کرد ما در این مقاله می خواهیم تا روش های مورد استفاده در بهینه سازی تصاویر را مورد بحث قرار دهیم.
طبق آمار بدست آمده افراد در دنیای مجازی معمولا برای بارگذاری صفحات وقت زیادی را سپری نمی کنند این مبحث می تواند در کم حجم کردن تصاویر و همچنین سرعت بارگذاری صفحه ی وب اطلاعات خوبی را به شما دهد.

 

با توجه به اینکه صفحه نمایش کامپیوتر می تواند تنها تصاویری با وضوح 72dpi (نقطه در اینچ) را نمایش دهد. در نتیجه اولین گام در بهینه سازی تصاویر، کاهش وضوح به 72 dpi است. تصاویر بزرگتر می توانند به قسمتهای کوچکتری تقسیم بندی شوند. هر قسمت، فایل کوچکی است که می تواند در کسر کوچکی از زمان لود شود.

اکثر فایلهای گرافیکی شامل اطلاعاتی در مورد پالت رنگ تصویر هستند. این اطلاعات معمولا برای نمایش در سایت مورد نیاز نمی باشد. بسیاری از برنامه های گرافیکی این قابلیت را دارند تا تصاویر را بتوان برای وب دخیره سازی نمود. "Save for the web" انتخابی است که کلیه اطلاعات غیر ضروری را از تصویر حذف می کند بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصویر خدشه ای وارد شود.

روش دیگری که به ظاهر می تواند زمان بارگذاری را بالاتر برد، استفاده از ویژگی progressive برای تصاویر GIF، یا PNGهای interlaced است. هر دوی این ویژگیها این امکان را می دهند تا زمان بارگذاری صفحات به تدریج صورت گیرد و در ابتدا تصویری مات نمایش داده شود و سپس تصویری با وضوح بیشتر و شفاف تر. در حقیقت این تصاویر حتی چند ثانیه نیز کندتر از تصاویر معمولی بارگذاری می شوند ولی آنها برای بازدید کنندگان به نظر سریعتر هستند.

در شروع کار تصاویر مورد نظر را بررسی کنید بعضی اوقات تصاویر نیازمند تغییر دادن بکگراند یا حذف قسمت هایی هستند که باید انجام شود.شما می توانید با نرم افزارهای فتوشاپ یا Fireworks کیفیت عکس را پایین آورده یا اگر یک آماتور هستید با نرم افزار Paint به راحتی می توانید به اهداف بهینه کردن تصاویر وب سایت برسید.

مینیمم کردن عمق رنگ هنگامیکه به کیفیت نیاز نیست و حذف قسمت هایی از عکس که نیازی نیست در وب سایت باشد.همچنین مشخص کردن اندازه ارتفاع و عرض تصاویری که کیفیت بالا دارند و بکار بردن پیش نمایش تصاویر به جای استفاده از تصاویر بزرگ می تواند در بهینه کردن عکس های سایت و لود سریع وب سایت کمک می کند .

رعایت موارد بالا در بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت می تواند تاثیر بسزایی در سرعت بارگذاری صفحات وب داشته باشد و همچنین می تواند میزان بازدید از سایت شما را ارتقا دهد و به دنبال آن در حرفه ی طراحی سایت بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید.

چگونه در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشیم

تحقیقات نشان داده است که ۹۰ % از کاربران اینترنت وب سایتهای مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند و  این کاربران  از ۳۰ صفحه ای که در نتیجه جستجو نمایش داده می شود فراتر نمی روند.با در نظر گرفتن این مطلب براحتی می توان فهمید که چرا وب سایت شما با وجود طراحی سایت زیبا باید رتبه بالایی در این صفحات نتایج جستجو داشته باشد.
بدلیل اینکه ۹۰ % از افراد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود استفاده می کنند این صفحات حاصله از جستجو مهم ترین صفحات در اینترنت به شمار می روند.

 به طور کلی و گسترده مبحث سئو را می توان به ۲ گروه طبقه بندی کرد:لیست بندی یا طبیعی و آگهی که بابتش پول پرداخت کردید که معمولاً در قسمت Pay Per Click یا PPC خریداری شده اند.تقریباً ۸۰ % لیست هایی که در گوگل انجام می شود از طریق لیست عضوی می باشد نه از طریق لیست PPC  و به همین دلیل است که باید وب سایت خود را به طور طبیعی در صفحات جستجو به بالاترین رتبه برسانید  و این مورد حائز اهمیت است.بالابردن رتبه سایت خیلی سخت نیست.فقط بهینه سازی سایت خود را طوری انجام دهید که خیلی سریع و راحت در موتور جستجو قرار گیرد.


بهینه سازی موتور های جستجو یا SEO به فرایندی گفته می شود که سایت شما را طوری مدیریت می کند که در برنامه موتورهای جستجو براحتی بالا آمده و دیده شود.SEO خیلی بیشتر حائز اهمیت است موتورهای جستجو سیستم های تحلیلی متنی می باشند بنابراین اگر صفحه وب شما حاوی عکس های زیاد باشد و متن های کمتری داشته باشد سایتتان خیلی رتبه بالایی نخواهد داشت.باید در صفحات مختلف عبارات/کلمات کلیدی خود را بنویسید.بنابراین اگر واژه “طرح تجاری” مورد نظرتان است باید یک صفحه با نام “طرح تجاری” داشته باشید و در آن صفحه متن های مرتبط با “طرح تجاری” را نیز یادداشت کنید.

برای من این موضوع خیلی معمولی بود اما از آن به بعد در زمینه SEO سالهاست فعالیت کردم اگرچه این تفکر که چرا افراد هنوز هم صفحات اصلی خود را خانه می نامند یا نام تجاری خود را روی قسمت عنوان تمامی صفحات سایت خود می نویسد مرا متعجب می کند کمرنگ نشده است.ممکن است صاحبان وب سایتها بدنبال کسب و کار خود هستند و وقتی در صفحات اول گوگل به آن بر می خورند برایشان رضایت بخش است.این موضوع فقط برای مشتریانی که نام کمپانی شما را می دانند خوب است که برای برند های معروفی مثل Agros یا Amazon هم بد نیست اما اگر سعی بر این دارید تا مشتریان خود را از طریق اینترنت پیدا کنید باید متن های سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

از جوانب دیگر بالا بردن رتبه سایت اعتماد و اعتبار است.هیچ فرقی با کسب و کارهای دیگر که به دنبال شهرت خوب و اعتماد هستند ندارد.دنیای مجازی را برای چند لحظه فراموش کنید ، در دنیای واقعی تجارتها از قبل بنا شده اند  نفوذ بیشتری نسبت به کسب و کارهای جدیدی  که راه اندازی شده است دارند مثل رستوران مورد علاقه خودتان، اگر رستوران جدیدی در انتهای خیابان محل سکونتتان افتتاح شده باشد شاید این شانس را نداشته باشید تا در آنجا غذا بخورید و یا به رستوران مورد علاقه تان می روید حالا اگر شنیده باشید که شهرت خوبی کسب کرده و غذاهای خوبی هم سرو میکند شاید تصمیم بگیرید تا آنجا را هم امتحان کنید.چنین مطلبی در مورد وب سایت هم صدق می کند به جز اعتمادی که از طریق الگوریتم بدست می آید.هر چه از سایت های (برتر) و قابل اعتماد لینک دریافت کنید گوگل بیشتر به شما اعتماد می کند واقعاً این موضوع اهمیت دارد زیرا وب سایت خوب به سایتهای غیر مرتبط یا بی ارزش لینک نمی شود.

یکی دیگر از جنبه های مرتبط با اعتماد کارهایی است که شرایط و ضوابط موتورهای جستجو انجام می شود.یعنی ایجاد لینک ها به طور طبیعی و استفاده از کلمات کلیدی بیش از اندازه می باشد.اضافه کردن ۵۰۰ صفحه در یک روز پیشرفت خوبی به شمار نمی رود.موتور های جستجو از وب سایتها انتظار دارند تا به آرامی گسترش پیدا کنند و چراغ اخطار آن ها به این معنی است که احتمالاً وب سایت شما را بد شناسایی کرده و شاید آن را جریمه کند.

بنابراین تنها راه بالا بردن رتبه خود انجام هر کاری است که موتورهای جستجو آن را می پذیرند یعنی وب سایت هایی را راه اندازی کنید که بتوان براحتی آن ها را هدایت کرد( بنابراین کاربران و افرادی که جستجو می کنند بتوانند به راحتی هر صفحه را پیدا کنند) محتوی جالب و مرتبط بسیار زیادی داشته باشد و لینک های قابل اعتماد هم در آن وجود داشته باشدطراحی وب سایت خود را با دیدگاه خود در اینتریت به بهترین شکل ارائه دهید و نباید دچار اشتباه شوید.